Cambodjaanse vrienden op bezoek - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elise Vasseur - WaarBenJij.nu Cambodjaanse vrienden op bezoek - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elise Vasseur - WaarBenJij.nu

Cambodjaanse vrienden op bezoek

Door: Elise Vasseur

Blijf op de hoogte en volg Elise

16 Mei 2017 | Cambodja, Kâmpôt

Laten we beginnen bij donderdag. 's Middags kreeg ik een berichtje van een vriend (die ik tijdens mijn vakantie op Koh Rong had ontmoet). Hij was samen met twee vrienden naar Kampot gekomen om mij te bezoeken. 's Avonds hebben we elkaar even gezien, maar omdat Fleur en ik de volgende dag moesten werken, gingen we toch wat vroeger naar huis. Wel spraken we af om vrijdag samen naar een feestje te gaan.

Vrijdag was de laatste dag dat ik alleen voor de klas stond, omdát mijn begeleider vandaag weer terug is. Ookal vond ik het van tevoren best spannend, uiteindelijk is die 1,5 week zo omgevlogen en vond ik het super leuk! Ben echt weer een ervaring rijker nu.

Vrijdagavond na het diner gingen we dus zoals afgesproken naar het feestje. Het was super gezellig en we hadden mazzel dat onze tuktukdriver er ook was. Uiteindelijk waren we rond 02.30 uur thuis.

Zaterdag heb ik rustig aan gedaan en had ik 's middags met mijn Cambodjaanse vrienden afgesproken. We hebben een firefly cruise gedaan (jaja, zonder de fireflies te zien) en daarna hebben we samen gegeten. Zondag was het helaas weer tijd voor hen om naar huis te gaan. Zondagavond ging ik bij de Italiaan eten en wilde ik om 20.30 uur naar huis gaan. Opeens begon het zo hard te regenen en onweren dat ik toch nog maar even bleef zitten. De eigenaar wist dat het mijn laatste avond zonder ouders was, dus kwam hij aan met zijn zelfgemaakte limoncello.. heeeerlijk! Uiteindelijk zaten we met een stuk of 10 aan de limoncello & was het een topavond!

Maandagmiddag zouden mijn ouders dus komen en ik zou bij het guesthouse staan wachten (ik was namelijk vrij, maar dat wisten zij niet). Zondagnacht voelde ik me opeens hartstikke beroerd en helaas voel ik me nog steeds niet beter. Morgenochtend moet ik naar de dokter, maar ik hoop dat het gewoon een kort griepje is en dat ik donderdag weer kan werken. Het is wel echt mooi om te zien hoe bezorgd al mijn collega's en Cambodjaanse familie zijn!



  • 17 Mei 2017 - 07:59

    Tonny:

    Beterschap , ik hoop dat het beter met je gaat.
    Je verhalen zijn erg leuk
    Geniet nog
    Xx Tonny

  • 18 Mei 2017 - 19:06

    Ger:

    Wat een pech Elise, snel beter worden en weer genieten. Doe je vader en moeder de groetjes.


    Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Voor mijn studie ga ik 3 april t/m 26 mei stage lopen bij het Chumkriel Learning Centre in Kampot, Cambodja. Vrijdag 31 maart zal ik vertrekken vanaf Schiphol en zondag 28 mei zal ik weer terugkomen. Via deze blog kunnen jullie de komende maanden mijn voorbereidingen, ervaringen en bevindingen lezen!

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 89696

Voorgaande reizen:

31 Maart 2017 - 28 Mei 2017

Mijn stage in Cambodja

Landen bezocht: