Zoveel meegemaakt! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elise Vasseur - WaarBenJij.nu Zoveel meegemaakt! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elise Vasseur - WaarBenJij.nu

Zoveel meegemaakt!

Door: Elise Vasseur

Blijf op de hoogte en volg Elise

11 Mei 2017 | Cambodja, Kâmpôt

Tja, wat zal ik eens zeggen.. Het laatste verslag dat ik schreef, is alweer twee weken geleden. In de tussentijd heb ik weer veel gedaan en meegemaakt, dus ik zal jullie een korte impressie geven.

Vlak nadat ik de laatste blog geschreven had, werd mij gevraagd of ik 1,5 week lang elke dag 17.00-19.00 alleen voor de klas wilde staan, omdat mijn begeleidster afgelopen zaterdag zou gaan trouwen. Eerst schrok ik wel even en dacht ik 'jeetje, dat is wel erg spannend. Vooral ook omdat de studenten mij niet altijd begrijpen, omdat hun Engels niet goed is.' Toen dacht ik 'waarom ook niet?'. Ik heb dus ja gezegd en vanaf vorige week woensdag geef ik elke dag twee uur alleen les. Ik moet zeggen dat het me eigenlijk best goed af gaat en ik vind het super leuk om te doen.

Nou, zaterdag was dus de dag van de bruiloft en wij zouden alleen 's avonds naar het feest gaan. Ik moest natuurlijk nog wel een geschikte jurk kopen, mijnn haar moest gedaan worden en tot slot ook nog de make-up. Na de lunch ben ik een jurk gaan kopen. Nou niet echt een jurk die ik in Nederland aan zou trekken, maar daar ging het niet om. Om 15.00 uur ging ik naar een salon om mijn haar en make-up te laten doen. Wat een beleving was dat al.. Er stonden twee uur lang vier vrouwen om me heen die maximaal 10 woorden Engels spraken. Om 18.30 uur stapte ik samen met 'mijn ouders' in de auto. Ik was best wel zenuwachtig, want 'zag ik er wel goed genoeg uit?'. Die vraag werd gelukkig snel beantwoord. Eenmaal op het feest aangekomen, zei iedereen 'wow, you look so beautiful. Do you want to make a picture with me?'. Het feest begon met gezamenlijk eten, bier drinken en vervolgens werd er de hele avond gedanst. Om 22.30 uur kwamen we weer thuis en was ik best wel moe, maar wat had ik genoten! Ohja, per biertje wordt er ongeveer 10 x geproost.

Zondagochtend heb ik de andere vrijwilliger opgehaald, die hier nu ook tot 26 mei blijft. Dinsdagavond hadden we het volgende feest van de bruiloft en dat was weer erg gezellig!

Ook heb ik eindelijk meer duidelijkheid waar het donatiegeld heen kan gaan. De kinderen hier hebben geen eigen schoolboeken, dus dat is erg onhandig. Ik ga nu alle studenten een tekstboek en een opdrachtenboek geven, zodat zij ook thuis kunnen oefenen. Ik heb een leraar nig nooit zo blij gezien toen ik dit nieuws vertelde. Ook ga ik voor een ander gebouw een aantal kasten laten maken, zodat zij al hun spullen netjes kunnen opbergen. Tot slot ga ik o ok nog sportmateriaal kopen, zoals badmintonrackets, voetballen, volleyballen en nog een aantal kleine dingen. Hierdoor kunnen de kinderen meer spellen doen dan nu, omdat ze amper materiaal hebben.

Nou, dit was het weer even voor nu.. Mijn ouders komen aanstaande maandag, dus ben ergg benieuwd hoe zij alles zullen vinden. Dan zit over twee weken dit prachtige avontuur er alweer op!

  • 11 Mei 2017 - 13:01

    Robert:

    Goed bezig en leuk geschreven!

  • 11 Mei 2017 - 18:05

    Ger:

    Wat een leuk verhaal en wat maak je beel mee. Denk dat je wel een enorm fijn gevoel gaat krijgen. De kinderen zullen jou enorm waarderen. Klinkt fantastisch. Veel plezier nog

  • 12 Mei 2017 - 12:34

    Inge:

    Wat een mooie tijd heb je daar, Elise! En wat een ervaringen doe je op, he? Spannend dat je ouders je komen bezoeken. Geniet met elkaar en fijne verjaardagen gewenst. Groetjes, Inge

  • 13 Mei 2017 - 10:14

    Karen:

    Super leuk Elise, dat ze je al zo snel vertrouwen dat je een eigen groep mag draaien! En ook echt goed van je dat je het gewoon doet!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt, ervaringen die je niet snel zal vergeten!

    Toch vind ik het best snel gaan, ik zal morgen je ouders uitzwaaien, leuk om hun alles te kunnen laten zien! Veel plezier nog daar!

    Liefs,
    Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Voor mijn studie ga ik 3 april t/m 26 mei stage lopen bij het Chumkriel Learning Centre in Kampot, Cambodja. Vrijdag 31 maart zal ik vertrekken vanaf Schiphol en zondag 28 mei zal ik weer terugkomen. Via deze blog kunnen jullie de komende maanden mijn voorbereidingen, ervaringen en bevindingen lezen!

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 89678

Voorgaande reizen:

31 Maart 2017 - 28 Mei 2017

Mijn stage in Cambodja

Landen bezocht: